tirsdag 28. september 2010

Lopper og bruktfunn!

For litt over en uke siden var det hele tre loppiser i området her - TRE!!!
(Og vi er ikke akkurat bortskjemt med sånt!)

Med en trenende mann måtte jeg ta med småttisene, og med lovnad om DVD i bilen og lørdagsgodt gikk det etter forholdene bra;)

To av tre loppiser ble besøkt (der gikk storebrors grense), og selv om det ikke ble de helt store kjøpene, så ble det litt:)
Pluss at jeg har funnet et par ting på Fretex i det siste også...;)

Heklete brikker og et gammelt forkle med noen små hull her og der.
Men stoffet kan fortsatt brukes i småprosjekter.

Det øverste stoffet kommer fra en av loppisene (fant to stykk:), mens de to andre er kjøpt på nettet.

Det øverste stoffet på dette bildet kommer faktisk fra Fretex, og det er første gang ever jeg finner noe retrostoff der.
De andre er loppisfunn:)

Synes denne duken var kjempekul!

Tre nye opalin-lysestaker ble med fra loppis nummer to...

...mens kule kleshengere er det Fretex som har stått for.

Håper bare det ble spart noen loppiser til den kommende helgen også;)

(Til dere som har spurt om det gule feiesettet mitt, så er det kjøpt i Danmark. Merket er Dulton, og det kan selvfølgelig kjøpes her til lands også (men vet ikke helt hvor;)

Ha en fin mandag tirsdag var det visst blitt!
Klem B:)

20 kommentarer:

Anette sa...

Herlige stoffer!:) og fine kleshengere får man aldri nok av.hihih!
Ha en fin dag!

LisaMatilda sa...

Så vackra tyger du har hittat. Alltid lika kul med en loppisrunda!

IJ sa...

Så mange fine stoff!! Eg finn heller nesten aldri fine stoff på Fretex lengre... Trur me er blitt litt for mange om "beinet"..;-)

Eg har likt feiebrett som deg, og det er kjøpt på Ting i Bergen:-)

Tirsdagsklem

Anonym sa...

Hei.
Et lite spørsmål: TRE loppemarked??? WoW!
Jeg bor selv på Sørlandet, men finner aldri ut når det er loppemarked her. Hvor kan man se når det er noen i nærheten? Står det i Fædrelandsvennen??

Nina B. sa...

Å så gøy!
Vi hadde to helger på rad her, men totalt kaos og ingen kupp. Fikk også bare med det ene da.

Men, jeg arvet nettopp en slik opalin vase (lysestake?) som du viser. Etter mormor til mannen. Ingen ville ha den, men jeg (og faktisk storesøster i hus også) syntes den var så fin, at vi fikk ta den. Morsomt å lese om den!
Får holde øye etter flere nå ;)

Herlige kupp du har gjort iallefall!
Ha en strålende tirsdag!
Nina

Familien vår sa...

Er det loppis på sørlandet til helga også? :-)

Snedig Snelle sa...

Å så mye fint du har fått tak i :-)

Datt sa...

Oooo, alle de herlige fargene!! Stoff-kupp! :)

Minimenina sa...

Fine funn, fin blogg! Jeg kommer gjerne innom igjen, takk for titten :)

Krabbelure sa...

Heisann! Her var det mange gode funn, jo! Moro med loppis! Jeg har begynt å følge deg, for jeg liker så godt det du gjør. Så på gjenhør igjen. Klem, klem.

Bråkmakergata sa...

For en fin blogg jeg kom over nå! Her vil jeg følge med :) Så fine loppisfunn du fikk deg forresten! Likte godt den hekla grytekluten!:) Ha en fin kveld!

Mollie sa...

Wow det var noen utrolig fine stoffer! Grattis med skikkelig bra fangst :-)

Linda sa...

Hei!flotte retrofunn hos deg.
Har slike grytekluter fra et loppis jeg også.
Morro når en finner skatter.
ha en fin dag!Klem:))

mimmi-leone sa...

Nydelige opalin lysestaker, fint med alle stående lik det du viser, og mange herlige farger på stoff!

Med hilsen fra Mimmi-Leone

Andregasellen sa...

Herlige stoffer, det rykker i loppefoten når jeg ser dem!FOR noen kupp altså:)
Og lysestakene er kjempefine, ser alltid etter sånne når jeg er på loppis:)

illu-mina sa...

For noen kupp da.Første gang jeg er innom siden din, fin side med mye inspirasjon. Jeg rullet meg ned til husflidslenken. reiser til København snart, så den var fin å få med seg. Takk og takk.

Kiiromi sa...

Vilka fiiina tyger!

/Mia

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Så fine vintage stoffer...her var det mange fine skatter. Hvor går du på loppemarked?
Fortsatt god helg.
Klem...Ellen

Lille Sommerfugl sa...

Fine fine stoffer!!
Jeg har skiftet adresse og navn på bloggen min.. håper du vil følge meg videre =)
her er jeg: http://lille-sommerfugl.blogspot.com/

(tidl. savannetreet)

skjerstad sa...

Herlighetn ;) Så mye fint på en dag :) 3 opalin-lysestaker på samme loppis ;) Du er heldig :)

Ha en superfin dag :)