fredag 24. september 2010

Puter, puter...

Her kommer et par bilder av den nye, store sengen til minstemor.
Det er ikke så mye man ser av selve sengen, men det gjør ikke så mye;)
Den var nemlig ikke førstevalget i 'sengebutikken', men da vi fikk sett det som opprinnelig var førstevalget i virkeligheten og ikke bare på nett, ble vi ikke akkurat overbevist. Så da fikk minstemor samme seng som storebror, den er ikke superfin, men superpraktisk.
Og så dekker vi bare over med puter og pledd;)

Foreløpig er det teppet fra den danske dagligvareforretningen Netto som brukes som sengeteppe.
Det er ikke dette jeg egentlig vil bruke her, så hvis noen har sett det perfekte sengeteppe et eller annet sted, så skrik ut:)

Litt pute-bonanza ble det i sengen. Alle putene er sydd i gjenbrukstekstiler, og på puta i front har jeg brukt Lills hjertebankstoff:)
Og hvis man snur alle putene...

...ser det sånn ut:)
Selv er jeg veldig fornøyd med putene, jeg brukte noen av favorittstoffene mine, så det skulle vel bare mangle.
Minstemor er vel ikke helt enig, og proklamerte at:
'Æ vi'kke ha alle di pudane!!!'
Så vi får se om de havner i sofaen etterhvert...;)

Sengetøyet er også gjenbrukt, og jeg har et til om jeg skulle finne på å sy matchende pysj...;)

Fiiin fredag til alle! Klem B:)

19 kommentarer:

Janne sa...

For en herlig samlig!!! Fantastiske stoffer... Angående sengeteppet; hvorfor syr du ikke et selv, du som er en kløpper på symaskinen og skaper de fineste ting..? Selv om sengeteppet fra Netto var søtt det også:)

Klem, Janne

MøbelPøbel sa...

Hei! Fant linken til bloggen din inne hos Vestablikk:)Så masse fristende! Gleder meg til å følge deg videre:))

Ha en god dag

Klem Christine

Tove sa...

Det er synd ikke barna har samme smak og "behov" som vi har bestandig..:) Så mange fine puter på ett sted da.. Og matchende pysj hørtes jo morsomt ut:)

God helg!

Jenny Bergvall sa...

Vilka fina Puter!!

Hyttehuset sa...

Eg tenkjer at det finaste sengeteppet er det som du sjølv galant vil klare å lage. Du er jo suveren på slikt! Kjempefine puter!

Rosa sa...

Digger putene!! Stoffene var virkelig noe å drømme seg bort i!

Utrolig søtt sengeteppe også, men det hadde nok blitt i meste laget selv for meg:-)

Ha en fin fin fredag!

Klem, Rosa:-)

Hege sa...

Kremt - du syr vel lett et nytt sengeteppe du vel?!;-D
Deilig med masse farger!
Riktig god helg,
klem Hege.

Kaylovesvintage sa...

I love all your vintage pillows, so pretty

Fru N sa...

så fine! nå får jeg lyst å finne fram symaskinen snart...!

Datt sa...

Oh, herlige putestoff-sammensetningen! <3

Sissel sa...

Kjempe fine puter!! Synes det ser ut som at de alle er laget av hjertebank-stoff jeg!

Camilla sa...

Putene var superfine og det var sengetøyet også! <3

Minmill sa...

Guri, så irriterende. Jeg skrev nettopp en kjempelang kommentar, så bare forsvant den. Usj, det har skjedd før, og det er like kjipt hver gang.

Men det jeg ville si var at putene er kjempeflotte. Datteren din vet ikke hva hun snakker om når hun sier hun ikke vil ha de pudane. He he. Når det gjelder sengeteppe synes jeg du som er så god venn med symaskinen skal lage et selv. Det ligger jo oppskrift inne på NIB.

Høvebakken sa...

Her var det kjempefint, lekre farger:)

Mitt lille hus på landet sa...

Å, så herlige puter og farger!! Virkelig lekkert!!! Flink du er!! Ønsker deg en fin dag! Håper du har like fint høstvær som meg!

Kathrine 'Glimt' sa...

masse fint ;)
ååhh jeg trenger å lære meg å sy ! ;)

Bråkmakergata sa...

Så mange fine puter :D Få lyst å lære meg å sy når jeg ser slikt :)

Therese sa...

Ohmy!! Smekre puter! Deilige farger også! Man må jo bare bli glad av å våkne i ett sånt rom :))

By Neymes sa...

SÃO LINDAS SUAS ALMOFADAS,PARABÉNS.VALÉRIA.(BRASIL).