mandag 25. oktober 2010

Gammel stellekommode får nytt liv:)

For noen uker siden kom dagen jeg hadde ventet på :)
Vi kjøpte ny kommode til badet, og kunne endelig hive ut den stygge, gamle stellekommoden med de ødelagte skuffene...
Stellekommoden ble satt i boden i påvente av å bli kjørt på søpla, men noen dager senere ramlet jeg innom Den blaa dør (igjen), og der står jo fortsatt det fineste kaninhuset som finnes;)
Den blaa dør selger nemlig Maileg, og har brukt et hjemmesnekret hus i utstillingen så lenge jeg kan huske.
Jeg har tenkt tanken mer enn én gang, at et sånt må det jo være mulig å lage selv, men så har det blitt med tanken...

...Men nå hadde vi jo den perfekte rammen, og en glimrende anledning til å lage kaninhus:)
Skuffer og skinner ble fjernet og gamle gjerde-planker ble bakvegg og tak.
Noen vegger fikk litt maling...

 ...og andre ble kledd med papir. 

Og vips, et fiks ferdig kaninhus!


Huset står foreløpig i stua (fordi jeg angrer på at jeg malte bakveggen i toppetasjen turkis, og vil male den hvit igjen), men det skal etterhvert opp på minstemors rom. Og selv om det kanskje ikke alltid blir brukt som et 'lekehus', så er det himla greit som oppbevaringssted for alle minstemors småleker;)

God mandagskveld! Klem B:)

27 kommentarer:

Guro sa...

Imponerende! Noe så flott! :-)

Lill sa...

Hei Borghild:)
Så kreativt og flott med "kanin" huset! Du er flink! Jeg har også hatt besøk av Kari og er veldig spent på reportasjen.... Synes jeg kjenner igjen stoffet i bildet under - så sprekt med turkis til! Si fra når du er klar for en liten bytte date igjen da;) Håper du får ei god uke, klem fra Lill

Bea sa...

Hei på deg!

Så imponerende og kreativt! Me LIKE:o) hihi


klem fra Bea

elisabeth sa...

fy søren så fint!!!!

Har en drøm... sa...

Fy søren så flink du er... bare det og komme på det ♥ Supert!
Kan tenke meg lillemor er fornøyd nå:)

God Natt!

Klem Line

IJ sa...

Kreativt og veldig søtt kaninhus! Dette må jo vere gjenbruk på sitt beste:-) Og så fine ting under her - knallfin turkis heklekant! Du er flink!

Klem

Heidi sa...

Kjempefint!
Da jeg bodde i Kristiansand en periode, var jeg innom Den blaa dør minst en gang i uka - superkoselig butikk!

Dorthea sa...

Åååå, for en god ide...et nydelig kaninhus du har laget! :) :) Så flink du er! Nå ble jeg inspirert!

Dorthea! :)

THERESE SKAUGE sa...

Wow! Dette ble kjempelekkert. Jeg er selv innom Den Blaa dør ved jevne mellomrom og sikler på disse nydelige kaninene og alt det flotte tilbehøret de har. Men det blir jo ikke helt det samme som i utstillingen uten det rette huset og miljøet så her har du funnet den perfekte løsningen.

Nina B. sa...

Så fantastisk bra! Her snakker vi flott gjenbruk ☺

Kvinnse sa...

åååå sååå fint det ble!! Sånn vil jeg også ha :o)

Hege sa...

Utrolig stilig Borghild!,
- så flink du er!
Rene drømmehuset:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Christine C sa...

Herlighet så stilig - det der var gjenbruk på høyt nivå ;-)) Skikkelig kreativ har du vært!
Ha en fin tirsdag.

Kari sa...

Så utrolig fint det ble! Jeg kjøper Maileg til ei lita jente i familien. Kanskje et slikt hus skulle bli det neste? Nå kan jeg ikke snekre da, men...

Dette ble jo så mye finere enn mange av de husene man kan kjøpe ferdig. Legger bildet i inspirasjonsmappen min og så får jeg se om jeg klarer å finne på noe.

Kari :-)

Minmill sa...

Så utrolig fint huset ble. Jeg har jo sett det på Den Blå Dør mange ganger. Ungene mine løper rett dit hvis de er med meg i butikken. Deres hus ble jo helt gull. Skal si dere er flinke. Jeg likte faktisk den turkise veggen jeg.

g u r o sa...

Oioioi - dette må jo vere kjempesuksess for vesla! -og for alle andre som likar små hus, og kven gjer vel ikkje det? ;)

Vi har ikkje kaniner, men det vesle dukkehuset vi har på kjøkkenet (fordi det er der det blir absolutt mest leika med!) er ein draum for veslejenta mi... Sååå mykje fin leik ein kan ha med nokre figurar og eit hus! :)

Ønskar deg ei fortsatt fin veke!
Klem

Therese sa...

kjempelekkert kaninhus! digger fargene :)

SiriR sa...

Åh, så fantastisk bra!! Smart gjenbruk av en stellekommode som ellers ville blitt kastet:)

Jeanette sa...

Oj så flott Borghild:-) skulle ønske jeg var like kreativ.......blir med tanken!
Fortsatt fin fin dag til deg:-)

anneskreative sa...

Så smart ide.....og så fint det ble,,,moro med et lekehus,
Du er go"
Ha en fin dag.
Anne

Sonja frå Sunnfjord sa...

Noko så nydeleg fint!!!

Mvh Sonja

This and Dots sa...

så utrolig flott! Jeg liker veldig godt den turkise veggen :)

Linda sa...

Hei Borghild!
Ja,jeg har også beundret det flotte huset på den blå dør.
Ditt ble jo kjempeflott,synes den turkise fargen var fin jeg da,men nå liker jeg jo den fargen godt.
Fin gjenbruksidee.
Håper snuppa di koser seg med nytt hus.Ha en fin uke!:))

Pink lady sa...

Kjempefint! Her snakker vi redesign på sitt beste spør du meg:)

Klem Pink lady

Familien vår sa...

Ja det kaninhuset er det mange som har sett på tror jeg :) Men ditt ble minst like fint, -lekkert!

Førstegasellen sa...

Kjempefint!!! Wow så flink du er! God ide!!

Hawk sa...

Men vilket flott litet kaninhus! Där skulle jag bo om jag var kanin., utan konkurrens!