søndag 21. november 2010

Gammelt nytt!

For en tid tilbake ble jeg og tre andre håndarbeidende bloggere kontaktet av avisa Fædrelandsvennen.
De skulle lage et stykke om oss som ikke driver med håndarbeid fordi vi (sånn som i gamle dager), men fordi vi har lyst. Og mange har jo også gått litt lenger, og selger nå en del av de tingene de lager:)

Og forrige lørdag var reportasjen å finne i avisa.

 De pene knærne på framsiden av God Helg-bilaget tilhører PeneLene:)
Hun tryller fram de fineste strikkerier, og utstyrer hele familien med hjemmestrikka tøy:)

 Et par sider med undertegnede ble det også.
Litt flaut og litt rart at både kjente og mange flere i nærmiljøet nå kjenner til bloggen min. (Jeg har jo ikke sagt til så veldig mange at jeg blogger;)


I tillegg til PeneLene og meg selv, var også Hjertelill og Cecilie Design med i reportasjen. Flotte blogger, og Cecilies ting kan kjøpes i Epla-butikken hennes (link fra bloggen hennes) eller på Designernes Julemarked i Kr.sand 4.-5. desember. Hjertelill har også bloggbutikk, og selger de fineste lappeskjerfene jeg vet om + de kuleste julestrømper i ola-stoff. Løp og kjøp!:)

Fortsatt fin søndag! Klem B:)


21 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

Så GØY!:)
Hehe - skjønner at det kanskje nå er litt rart at "alle vet" om bloggen :) Men hyggelig da!

Datt sa...

Åh, grattis da, det er jo så morsomt!! :D

Minmill sa...

Jeg kan love deg at du venner deg til at nære venner og bekjente leser bloggen din. Til å begynne med synes jeg det var rart, men så tenkte jeg at jeg må være stolt over det jeg driver med. Det som har skjedd rundt meg er at venninner og folk rundt meg spør meg om tips til ditt og datt, både om interiør og håndarbeide. Det synes jeg er morsomt. Men jeg merket at jeg ble veldig lite personlig da bloggen begynte å spre seg i nabolaget, så jeg passer på ordvalgene mine bedre nå enn før.

Jeg synes det er kult at du ble med i Go tid, og du har all mulig grunn til å være stolt. Du syr og lager veldig fine ting, og i tillegg ser du flott ut. Det kan jo ikke bli bedre enn det?

Søndagsklem fra Minmill

Minmill sa...

En ting til, Borghild. Kan jeg spør deg om hvor du har kjøpt B-design merkene dine? Jeg har så lyst til å få laget noen med min egen signatur på for å merke det jeg syr.

Har en drøm... sa...

Så gøy!
Og litt skummelt:)
Jeg skjønner det... jeg har heller ikke outet til så veldig mange at jeg blogger, det er min lille hemmlighet, tjihi ♥

Men du har jo en superfin blogg, så ingenting og være redd for...:)

Nå skal jeg inn på de andre bloggene og myse litt!

Klem Line

Lill sa...

Hei Borghild:)
Takk for hyggelig omtale - og gratulerer med flotte sider om deg i FVN!! Kjenner meg igjen i det du beskriver, men du har jo all grunn til å være veldig stolt! Bildene av deg var kjempefine og jeg synes Kari hadde laget en flott reportasje som jeg tror mange likte å lese. Hadde vært hyggelig å treffe deg igjen, så si fra om du har tid til et lite treff en dag:) Klem

camillaslykke sa...

Hei, Boghild.
Hadde tenkt å kommentere hos deg tidligere i uken.. Var gøy å se deg i avisa. Du burde virkelig være stolt, men skjønner det er litt rart også.

Ha ei god uke, klem C

Linda sa...

Hei Borghild!Ja det var en flott repotasje av dere.Ååååå,så mye lekre retrostoffer du har samlet.
Blir glad av a se ditt fargeglade syrom med god plass.
Ha en flott kreativ uke!

SynnePynne sa...

Hei og tusen takk for svar ang boleroen. Skal sjekke de merkene du nevnte å se om jeg finner oppskriten.

Når det gjelder Rie Elise Larsen papirene er de ikke nye, de ble kjøpt i sommer i sommer. Men det er mulig ikke alle varianter kommer til Norge.... Det vet jeg ikke noe om :-)

Så kjekt at du er blitt kjendis forresten :-)

Ha en fin uke!

Synne

Minmill sa...

Tusen takk til deg for merkelapp tips. Skal umiddelbart sjekke det ut. Og når du sier at du bestiller derfra gang på gang, må det jo bety at dette er bra. Takk du søde. Hehe.

Minmill sa...

Hei igjen, er litt glemsk i dag. Husker ikke å si alt jeg skal si når jeg legger igjen en kommentar. Men takk for tipset om butikken du nevnte. Jeg har ikke hørt om den, men den høres spennende ut.

Mollie sa...

Så gøy! Vel fortjent, du er utrolig flink! Tror det er mange av den litt eldre garde som syns det er hyggelig at vi yngre damer har begynt med håndarbeid igjen, og at det faktisk også nå regnes som ganske hipt. Så grattis som trendsetter da :-D
Skjønner at du syns det er litt skummelt med publisitet, men det er bra at mange får se alt det fine du holder på med. ha en fin søndag!

Hilsen fra Mollie

RomantiskRetro sa...

Du har ALL grunn til å være superstolt!! Du er dyktig!

Klem

Kaptein Biff sa...

Mamma, som bor i kr.sand, sendte meg god tid den dagen, fordi hun tenkte det var noe jeg ville lese, og da var det ganske vittig at det var dagen etter jeg hadde sendt avgårde en rangle til deg. Gøy, og en kjempefin reportasje :)

Haust sa...

Så gøy! Kjempeflott bilete av deg og dei fine stoffa dine! :)

Ha ei god veke!

Carro/mysigtdesign sa...

Wow, vad roligt. Reportaget ser jättefint ut, ska se om man kan läsa det över nätet för oss "utlänningar"...

Andregasellen sa...

Så morsomt!Ser ut som en kjempefin reportasje det der.Og FOR en samling retrostoffer du har a gett, litt misunnelig nå:)
Men altså, det skulle jo bare mangle at du ble med i en reportasje - så flink som du er:)
Fin kveld til deg:)

Sissel sa...

Hei igjen!
Mannen mente det var greit med olabukser! Vi kjøpte bare ei linbukse der nede. Mannen synes også å huske at det var greit med shorts også, så lenge den gikk over knærne!
Morsomt med omtale da, men skjønner litt hva du mener! jeg er foreløpig en blogger "i skapet", det er bare de nærmeste vennene mine som vet hva jeg driver med!

Klem Sissel

Kittys Paradis sa...

Hei og takk for vanvittig rask levering :)

http://kittysparadis.blogspot.com/2010/11/you-got-mail.html

God helg :)

K

PeneLene sa...

Ikke ofte man er forsidepike, gitt. Skal også omtale artikkelen - så langt er det gått i glemmeboken. Morro med omtale, og fiiin artikkel, synes jeg :)

salige lavendel sa...

Så artig å komme i avisen =)