tirsdag 9. november 2010

Veldig nærme...

...Ikea altså!
Her på Sørlandet har vi ventet og lengtet, lengtet og ventet på at Ikea skulle komme. De har nå hatt åpent i et par uker, og jeg må innrømme at jeg til nå har vært der tre ganger:)
Storhandelen har foreløpig uteblitt, men den kommer nok etterhvert (dersom jeg og mannen noengang skulle bli enige om hva som er fint og ikke ;)

 Gresskaret avslører jo at disse bildene ble tatt forrige helg,
men poenget var at det er ganske høy Ikea-faktor på frokostene for tiden;)

 Det er forresten lite som kan måle seg med en sen, lang frokost med egg og ferske grove baguetter:)

En ting er iallfall sikkert, og det er at jeg har ikke hatt min siste Ikea-tur!
Og SÅ deilig det er, at det ikke er krise hvis du glemmer noe, eller at du bare kan stikke ut dit hvis du skal ha noe småtteri:)
Fin uke til alle! Klem B:)

19 kommentarer:

Datt sa...

Hihi, så bra! :) Jeg kjører forbi ikea på vei til og fra jobb hver dag jeg, men er der sikkert tre-fire ganger i året! :P

Heidi sa...

Jeg var på åpninga, og vi brukte over tre timer hjem, en tur som vanligvis skal ta rundt èn. Årets første snøfall kom som en overraskelse på mange, så E18 var ikke farbar, og vi endte opp på lange omveier, der bilder og trær lå mer eller mindre strødd. Heldigvis hadde vi vinterdekk, og kom oss helskinnet hjem :)

SynnePynne sa...

Hei! Jeg ble nysgjerrig på den nydelige boleroen i lilla du har bilde av på siden der. Er det noe du selger eller vet hvor man evt finner oppskrift på??
Synne

Therese sa...

Ja, er det ikke utrolig deilig at IKEA endelig har kommet til Sørlandet også? Tenk å kunne reise til IKEA og bare handle lys og servietter og så reise hjem igjen. Helt supert! :o)

Lill sa...

Ikke sant! Jeg har faktisk bare vært der en gang - og da kom jeg ikke en gang til den morsomme etaasjen med småtteriene....slik er det med utålmodig mann og barn. Har stadig planer om å få tatt denne turen, men har ikke hatt helt orket til å dra ut på kveldene...man tanken på at det er der, hvis man skulle trenge det, er jo genial... Da gleder vi oss til helga - gjør vi ikke? Har du forresten lyst til å komme på basaren på søndag?? Tror det blir en veldig hyggelig dag - og barnevennlig.....
Klem

Dorthea sa...

Så misunnelig jeg blir på alle som har Ikea i nærheten... :) Håper dem kommer nærmere meg snart... Koselig frokoststeming! :)

Dorthea!

Andregasellen sa...

Åh, jeg skulle gjerne hatt IKEA her hos oss ja...Men det blir kanskje farlig for lommeboken..
Finfine frokostbilder da!

Haust sa...

Eg vil også ha Ikea i nærleiken!!! *sukk*

Ynskjer deg fine novemberdagar...

Wilhelmine sa...

Heldige deg, skulle gjerne hatt IKEA her også. Det var jo så fine frokostbilder også. Ha en fin uke videre. Hilsen Wilhelmines blogg

Lille sa...

Ja, jeg har selv vært der et par ganger :)

Takk for koselig hilsen! Gode nyheter - Mano tallerknene kommer til Hansen & co, mest sannsynlig før jul! :)

Ha en fin helg :)

Ida Susanne sa...

Hello i luken denne herlige fredags formiddagen :)

Idag fikk jeg putetrekkene, og de var så fantastisk flotte.
Jeg ELSKER de :)

..Og tusen takk for koselig kort da, og lavendelposen :)
Det er noh ikke jeg som hater lavendel,så da blander du meg nok med en annen*ler*
Ble kjempe glad :)

Kommer en blogg senere idag om putene og noe annet morro jeg har vunnet på qxl :)

Klem Ida Susanne

Kittys Paradis sa...

Heia :)

Så putene til Ida Susanne. De var FANTASTISKE. Har du flere puter til salgs? Fant ikke på bloggbutikken din.

Kitty :)

Tove sa...

ja, dere er heldige:) Skulle mer enn gjerne hatt Ikea i nærheten

God helg!

Kittys Paradis sa...

Bloggen min er bare en måned gammel, så det er kanskje ikke så rart du har sett den før :)

Jeg vil veldig gjerne bestille puter dersom det er mulig. Gjerne i noe alá stoffet du sydde til IS. Har du noen bilder av stoff?

Hvor på Sørlandet bor du? Jeg er fra Kr.sand og skal hjem i julen. Kanskje vi kunne ordnet levering da? :)

Kitty

Har en drøm... sa...

Så flott at dere har fått IKEA:)
Og du trenger ikke storshoppe når du bor så nærme vettu, mye bedre og dra ofte, hihi ♥

Ja, det er farlig på veiene nå som det er tettpakket snø... men enda værre skal det bli, regn i morgen og -7 på Søndag, da blir det jo speilblankt - håper de er flinke til og salte veiene...

Ha en herlig helg!

Klem Line

cecilie-design sa...

Hei!
Så at du også har hatt besøk av Kari:) Er du fornøyd med repotasjen?

cecilie-design sa...

Jeg tar med meg litt av hvert, tiden strekker ikke helt til, men jeg har bl.a. luer og smekker som skal være med på marked i tillegg til lakenmonstre.

Jeg syntes repotasjen var fin og håper den kan inspirere andre som du sier!

Minmill sa...

Hei på deg Borghild. Må innom her for å legge igjen noen ord. Begynner å bli altfor lenge siden. Takk for kommentar hos meg. Ja, jeg syr jeg også for tiden, og det er så gøy. Det går jo i rykk og napp siden det er så mye annet som skjer i en hektisk hverdag.
Lørdagsbilaget med deg i ligger fremdeles på kjøkkenbenken i påvente av at jeg må lese teksten. Jeg synes du gjorde deg bra på bildene. Du er jo en flott jente, Borghild. Jeg misunner deg den stoffbunken du har opparbeidet deg.

Nå kjenner jeg trøttheten kommer snikende, så jeg må snart krype til køys. God helg fra Minmill

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra