fredag 21. januar 2011

Nye puter

 Selv om jeg klagde fryktelig i det forrige innlegget mitt, så betyr det da ikke at jeg ikke har fått gjort noe!


Jeg har feiret bursdagen min (det begynner å bli mange nok år på baken nå!) og så har jeg sydd nye puter til stua!
De er ikke akkurat originale, men da julepynten forsvant, så ble det litt feil å ta fram de fargerike putene, de ble litt for vårlige, liksom!



Så da ble det kjøpt inn et par kjøkkenhåndklær som ble klippet opp og sydd sammen til puter. Putene ble til i ren 'herme-ånd' inspirert av denne damen, og hun her:)


En HOME-pute ble det også, og her ser dere en av de hvite amaryllisene jeg kjøpte til jul. De sprang ut i de reneste polkagris-farger, og Mester Grønn må da virkelig ha blingset big time!


Dessuten har jeg lært meg å sy i usynlig glidlås! Herliga London, så enkelt det var! Jeg bare sydde sammen sidesømmen først, presset stoffene fra hverandre, sydde fast glidlåsen på innsiden, og sprettet så sidesømmen opp igjen, og voila!
Alt er jo enkelt når man kan det;)


Nå er det helg for min del, for jeg har fri i dag. Blir nok et ærend på Stoff og Stil, og så håper jeg å få besøkt en bruktbutikk eller to, for nå er det aaaltfor lenge siden sist!

Ha en super helg!
Klem B:)

17 kommentarer:

Frk. Virrum sa...

Du er fingernem, gitt! Ser jo så fint ut, men hørtes alt annet enn lett ut..hehe.
Deilig med noe nytt!
Kos deg og ha en fin helg!

stjerneglass sa...

Så fine de ble! :)
Gratulerer med vel overstått bursdag. (Alder schmalder!)

Ha en kjempefin helg!

Hildemor sa...

Nydelige puter, så kjekt med noe nytt:).
Gratulerer med vel overstått:-).
Ønsker dere en fin helg.
Klem Hilde

[ barn i heimen ] sa...

Veldigt kjekt med nye puter - og de va jo knallfine! herligt med litt nytt i sofakroken:)
Gratla med vel overstått.
Klem.

Heidi sa...

Kjempefine puter. Likte den med hjorten veldig godt.
Ha ei fin helg

Lill sa...

Tøffe! Håper du finner noe på bruktbutikkene da, jeg har ikke funnet noe i det siste..... men, på den annen side, kjelleren bugner vel mer over av stoffer enn hva som blir produsert for tiden... God helg - klem fra Lill

Janne sa...

Wow! Så fine de ble:)
Har tenkt samme tanken selv etter å ha sett tipset hos Feen, men ikke orket å benke meg ved symaskina ennå... Ja, ja, blir vel en dag;)

God helg!

Klem, Janne

Gollass sa...

De putene ble kjempefine, god ide å bruke kjøkkenhåndkle til å sy puter av, takk for tipset!!
Klem Elin

MiaNostalgia sa...

Superfin pute, som ser ut som flere-hundre-kroners-pute! :-) Gratulerer med dagen på etterskudd og god helg til deg.

Datt sa...

Synes "polkagrisfargene" var kjempefine jeg! :) Og putene også, herlige!

Jenny - supersnella sa...

så utrolig fine puter!! Nydelige- Og da gjør det jo ingenting å herme litt :)

god helg!

ReVinyl sa...

K j e m p e f i n e puter! Du er flink og jeg er misunnelig ;) Go hælg! Siw

Vibbis sa...

Veldig fine puter! Flink er du : )

sivknivklestativ sa...

Kjempe fine puter :)
Det er det som er så fint med alle bloggene, man finner så mye fin inspirasjon.

Mitt skip er lastet med... sa...

Så kule puter!! Og digger lampa bak der...

Marit

cecilie-design sa...

Genialt! Jeg har glidelås- og knapphulls-angst, men nå tror jeg kanskje jeg skal tørre å hive meg utpå ;)

online pharmacy sa...

that is a very nice project to make t with daughters and I would change what it is written though, I will put my name of my daughters! thanks for this idea!