onsdag 28. mars 2012

"Det ser ut som om vi har flytta inn på Ikea!"

Det var det mannen sa da vi betraktet stuehjørnet med den nye sofaen (ok, den ble nå kjøpt rundt juletider, så så veldig ny er den vel ikke lenger...)


De gule påskeeffektene (som jeg nok hadde fnyst litt av for noen år siden) er også på plass. Harene ble kjøpt på Tiger i Danmark, og den største er faktisk en sparegris, eller en sparehare;) Mannen, som jobber i bank, spurte om vi ikke hadde nok sparegriser, men han har jo bare ikke skjønt det! Skulle jo ikke noen penger oppi denne så klart!


Den gule puta ble kjøpt av en god venninne/nabo da hun var på fotballturnering utenbys. Greit å sende med handleliste når de har butikker der som ikke finnes i Kristiansand! Hun var likevel litt skeptisk, og ringte to ganger for å høre om det virkelig var disse putene jeg skulle ha - de var knallgule altså!! He he, joda, det var virkelig disse jeg skulle ha!:)


Vet ikke om dere kan spotte Ikea-faktoren, jeg?
Sofa?   Check!
Teppe?   Check
Bord?   Check
Barnestol?   Check
Skap?   Check
Lampe x 2?   Check
Pute?   Check
Pledd?   Check
Lammeskinn?   Check

Ja, ja, noen må da sørge for litt omsetning på den blå-gule butikken, og det kan liksågodt være oss;)

Fin onsdag til dere, kun en dag igjen til helg for min del:) Klem B:)

11 kommentarer:

Høytrykk sa...

Ikea har mye fint de, og dette var intet unntak! Og selv om det er mye Ikea her, ser det absolutt ikke ut som det er hentet fra katalogen deres. For her er det krydret med masse annet fint også! Det kan du hilse mannen din og si. Pluss at sparebøsser ikke er sparebøsser, hehe.

Pink lady sa...

Hei!

Kjempefint! Samme sofaen som vi har også! Men om du ser stua mi så ser du at det er masse fra IKEA der også.. Sånn går det når man vinner 6000 kr i gavekort der! ;)

Kult med gult!!!

Klem

silje-sin sa...

Hei på deg;) Vet du, denne stua slo meg ikke som ikea i det hele tatt! Heller en personlig og stilsikker stue! Ingen tvil om at ikea er en fin plass å handle da. Vi bor to timer unna, så det er nok en av grunnene til at jeg ikke handler der så mye:) Goood påske til deg og dine:) klem fra Silje.

Lottemora sa...

Så kult med de gule dataljene da!

Lottemora

sivknivklestativ sa...

Flott stue, jeg like Ikea :D Og de gule harene og den gule puten er jo bare prikken over i'en for meg som digger gult hihi. Fin påskestemning :D

gult hus i svingen sa...

Herlig, personlig stue:) Ikea har mye fint, og når man blander med mye annet lekkert, som du har gjort, blir resultatet flott:)
Klem Trine:)

Krabbelure sa...

Hei. Kjempefine påskebilder synes jeg. - ikke bry deg om morsomme kommentarer fra mannen du..:)

Therese sa...

Kjempefin stue! Og hvem er ikke bitt av IKEA-basillen etter at vi fikk dem til Kristiansand? :o) Lys, herlig, "nøytral" stil er ypperlig utgangspunkt for å stæsje til f.eks påske. Jeg er herved inspirert. God påske etterhvert.

Maratonjenta sa...

Nei, dette var da mye mer en Ikea, hærlig stue synes jeg! Jeg har jo selv Karlstad Isunda hjørnesofa og gul pute fra Kremmerhuset:-) Og den spare-haren var jo bare fresh!

Påskehilsen fra Maratonjenta!

Silje/whippetliv sa...

hihi, jovisst hadde du mye fra Ikea, men dette ligner definitivt ikke et såkalt Ikea-hjem (også kalt rett-ut-fra-katalogen-hjem).
Så personlig, kreativt og fint! :D

Ikea kan nesten sammenlignes litt med hvite ark, hva? Om man setter strekene og fargene selv, blir det individuelt og fint :D

Jeg liker i alle fall både sofa-kroken din og alt annet her på bloggen veldig godt : )) har scrollet meg litt opp og ned, og legger meg til som følger!

Håper søndagskvelden din er fin ♥

Klem fra Silje.

Fru Samuelsen sa...

Hei på deg!!
Så herlige gule detaljer!! Både pute og hare gjorde seg virkelig!! Ser bare så fint ut i stua di!!
Desserten så bare så god ut!!!
Legger meg som følger og stikker innom igjen!

Fin tirsdag til deg!!

Klem Fru Samuelsen:-)))