fredag 16. mars 2012

Marimekko love

For ni år siden lagde jeg dette bildet.
Jeg hadde tenkt å kjøpe litt av Fokus-stoffet fra Marimekko og trekke det over en tre-ramme, men stoffet måtte bestilles, og det hadde jeg ikke tid til.
Dessuten kikket damen i butikken på meg over brillene sine, og fortalte meg at det var veldig dyrt. Jeg visste hva det kostet, og er det noe jeg har lært i salg, så er det at man aldri skal anta noe som helst. Iallfall ikke om andres økonomi.


Anyway, jeg kjøpte noe rødt linstoff istedenfor, hvit tekstilmaling, og brukte enden av en blyant.
Det ble mange prikker, men jeg ble fornøyd med resultatet:)


Når jeg tenker meg om, så tror jeg dette er det eneste bildet som har fulgt oss i alle disse ni årene. Og jeg er ikke lei det ennå;)
Faktisk så lite lei at jeg bare måtte kjøpe en kopp og asjett i samme mønster da jeg kom over det for en tid tilbake (som dere så for et par innlegg siden;)



Nye putetrekk ble også lagt på litt sånn lovlig seint. De skulle nemlig vært med i en Valentines-gave som aldri ble noe av:/
Hvis du vil lage makne, kan du finne en DIY her.

Tilbake til The Voice!
Klem B:)

15 kommentarer:

AvMeg sa...

Tøft bilde og det likner jo masse på "originalen" :) Et motiv man ikke så lett går lei av.
Jeg er godt over middels hekta på Marimekko selv. Har nettopp kjøpt Marimekko body til snuppa fra USA...kunne bare ikke la være... Internett er farlig for en svak sjel som meg :)
Fin helg til deg :)

Scandinavian Retro sa...

Kjempefint kunstverk og fine putetrekk! Forstår godt at det håndlagde bildet har fulgt dere alle disse årene, - og litt mer unikt og verdifullt enn om det hadde vært marimekko på veggen (selv om marimekko har veldig mye fint...). God helg:)

vigdis* sa...

*SUPERfint!! god helg* vigdis

Flittige Fruer sa...

Lekkert! Knalltøft bilde og flotte puter! :)

God helg!!

Mari

Høytrykk sa...

Så kult bilde! Og så mange prikker da, jeg er imponert over hvor jevnt og fint du har fått det.

Fin helg til deg og dine!

sandra sa...

Waw!!! FLOTT bilde!!!

elviras drops sa...

Så kult bilde du har laga. Du må vere ei tålmodig sjel:-) Trur eg hadde blitt svimmel av å lage så mange prikkar:-)
Fin helg til deg!
Klem

Inger Johanne sa...

Kjempefint! Forstår godt facinasjonen din over dette motivet, og er imponert over innsatsen - dette er maaaange prikkar:-)

God helg!

Svenja sa...

amazing drawing and amazing pillows.
so so cute :)
enjoy your weekend, hugs from germany, svenja

ReVinyl sa...

Det blidet ditt var vanvittig nydelig! Jeg falt pladask jeg!

Har sett for meg noe liknende å ha over soffaen eller sengen. Har sett noe på nettet som folk har hengt opp utskjert i tre, men dette var jo genialt.

Frekke dama som skulle fortelle deg at det var dyrt da! Hehe...ja, bra vi er forskjellige. Tror jeg hadde gått å kjøpt det et annet sted jeg hvis de hadde hatt det der ;) SÅ sær er jeg...

Fin hælg! :)
Siw

marian sa...

Den der var berre nydeleg! Godt jobba. Mellomromma gjer heile susen då.

Marian

Pink lady sa...

Kjempefint!

Og putetrekkene er jo helt nydelige da!! De likte jeg kjempegodt!!

Titt gjerne innom meg for giveaway! ;)

KLem

tonemelone sa...

Wohoooooo!!! så utruli driiiiitlekkert- æ e mektig imponert over din tålmodighet og nøyaktighet! Bøye mæ i støvet!

sbobet sa...

thanks ysboou for arsbochive

Blåbærlina sa...

Så flott at du bare tok saken i egne hender, det ble kjempefint!

Klem Nina