søndag 18. mars 2012

Påskeklar

Er du det? Klar til påske?
Jeg begynner vel å komme i mål, tror jeg. Ikke at jeg har tenkt å påskepynte hele huset eller noe, men for et par år siden trodde jeg at jeg hadde så mye å pynte med, men da esken med påskepynt ble funnet fram, så var det slettes ikke så mye oppi den som jeg trodde.


Jeg har også sydd litt egen påskepynt. Påskeegg i stoff med bilder av vintage påskeharer på.

Synes de var så skjønne med klovnehatter og sløyfer:)

Et par av dem får henge i lerkegreinene på stuebordet, mens resten blir plassert på lerketreet som står i det ene hjørnet i stua. Jepp, treet! Til bursdagen min i januar sa jeg til min kjære at jeg ønsket meg en stor grein fra det ene lerketreet som står i lekeparken rett ved der vi bor. Jeg viste ham t.o.m. nøyaktig hvilken grein jeg ville ha. Og en mørk og stormfull aften hadde han og storebror tatt turen ut og skaffet meg bursdagsgaven jeg ønsket meg;)
Jeg rørte sammen noe betong, plasserte greina oppi, og vips et tre. (Og nå skulle jeg selvfølgelig illustrert med et bilde, men det får bli en annen gang;)

Jeg sydde noen påskeegg i sort/hvitt også.
Tenkte kanskje å lage noen for salg også, men så var plutselig skriveren tom for blekk. Jeg vet jeg har patronen som trengs en eller annen plass, men hvor?

Riktig god søndagskveld til alle!
Nå er det kveldsmat og sengetid for de minste:)
Klem B:)

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så søte påskeegg du har laget! Søte trykk på også. :)

Pia sa...

Jeg er ikke klar for påske... Søt påskepynt du har laget!

Barbros lille atelier sa...

Herlighet, så utrolig skjønne!!
Fineste påskeeggene jeg har sett!

Emmeline sa...

Så utrolig skjønne de var Borghild:) Regner med at det er mange som vil prøve seg på å lage sånne.. Og de mest grafisk anlagte kan jo satse på påske i svart hvitt! STILIG:)

Pink lady sa...

Nydelige påskeegg!!

Jeg får også alltid en liten overraskelse over at jeg ikke har mer påskepynt enn det jeg faktisk har.

Men nå reiser vi jo til Sørlandet hver påske så da er det ingen krise!

Klem til deg

Fire Hjerter sa...

Så flotte påskeegg du har sydd. Passet veldig bra på lerkegrenen.
Pynter selv ikke så mye til påske da vi som regel er borte. Men i år skal vi ha et litte førpåske-treff så litt pynt må jeg ha til da.

sbobet sa...

thanks ysboou for arsbochive

Kokosbollerina sa...

For noen søte påskeegg du har laget! Her hos meg er det oppussingskaos og veldig fullt overalt, men håper å få plass til litt-bitte-granne pynt likevel. :):)