fredag 2. mars 2012

Vips!

Så var jeg tilbake igjen!
Ble en liten pause her, skulle ikke tro vi har feiret jul engang!
(Men det har vi altså;)
I tillegg til at jeg har vært litt bloggelei, så har det skjedd en del IRL også, som jo fører til liten aktivitet på bloggen.
Med ansvar for enda en avdeling på jobb, merker jeg at hodet fort blir fullt. Jeg har i grunn alltid vært flink til å skru av og på, men i det siste har jobben
vært vel mye 'på'. Men jeg vet jo at det går seg til;)


Det har også vært dårlig med kreative prosjekter, men denne strikkajakken til minstemor har vært ferdig en stund. Jeg forelsket meg helt i denne sennepsgule fargen fra Pickles i høst, og ble relativt fortvilet da de ikke hadde mer av garnet inne. Men jeg tror de svingte tryllestaven litt, for bare noen få dager senere kunne jeg finne 5 nøster i nettbutikken. De ble raskt klikket hjem, selv om jeg gjerne skulle hatt ett eller to nøster til.


Løsningen ble å strikke jakken uten hette (jeg har tidligere strikket samme modell i lilla, med hette, og syntes ikke det gjorde noe med kinakrage heller;)



Ermene kunne godt ha vært litt lengre, men jeg var så redd for å gå tom for garn, så da får vi bare late som om de skulle være sånn 3/4 lange;) 
(Og her kan du forresten se skjørtet som matcher;)



Oppskriften jeg brukte, kan du få kjøpt her.
Første gang jeg så jakken, var det inne hos disse flinke jentene, men jeg har også sett at Feen har strikket den.

Ellers er det vinterferie i denne delen av landet denne uka, og i morgen er det badeland som står for tur. Det kan jo bli festlig, for i dag klarte jeg faktisk å ramle ned trappa. Ullsokker og parkett er ikke alltid den beste kombinasjonen, og jeg gikk rett til bunns gitt! Det var rumpa som tok den verste støyten, i tillegg til ryggen og den ene armen. Det var himla vondt, men da jeg skulle sjekke tilstanden i speilet, så det ikke sååå galt ut. Et par timer senere dro jeg på date med min kjære (maaange kryss i taket;), vi var på Kilden og så West Side Story, og jeg satt stort sett ganske så skeivt på det setet de to og en halv timene forestillingen varte. Da vi kom hjem sjekket jeg speilet igjen. Ska sei man blir blå og rød og svart på et par/tre timer!!!
Så nå ser jeg for meg blikkene i garderoben/badelandet i morgen! Det er vel mannen som får de verste blikkene, he he;)

Ellers håper jeg alle har det samme strålende været som oss for tiden!
Herlige vårfølelse, vi startet til og med grillsesongen i går:)
Klem B:)

11 kommentarer:

AvMeg sa...

Så koselig at du er tilbake - har lurt på hvor du ble av :) Jakka er superfin - og den fargen, helt som jeg liker den. Tror jeg får fri til svigermor ;)
Finfin fredag til deg :)

Interiør drops sa...

Hei!

Koselig å se at du er tilbake..
..av og til må man bare ha en
lite bloggpause for å samle litt energi! ;)

Nydelig jakke i herlig farge!

STOR
KLEM

Inger Johanne sa...

Hehe...lykke til på badeland med blå rumpe;-) Og så fin jakke! Elskar gul(kanskje ikkje ei bombe..hehe)
Kjekt å sjå deg her igjen!

Klem

TanteTe sa...

Så bra at du er tilbake, har savnet den fine bloggen din:) Håper dere får noen gode feriedager! Her skal vi tilbringe helgen i solveggen på verandaen med en god kopp te.

SiriR sa...

Velkommen tilbake! Koselig med innlegg fra deg igjen, sel om du er både gul og blå!

For en nydelig jakke, fantastisk fin:)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jakka ble kjempefin, kan være mer praktisk uten hette, synes jeg.

Anonym sa...

Godt å se de tilbake igjen! Nydelig jakke :)

Beppe sa...

Godt å høre at flere trenger litt bloggpause innimellom, og hyggelig å se at du er tilbake :) Er nok vårsola som gir oss energi!! Superfin jakke du har laget! Beppeklem

Katrine Neontråden sa...

Den er vildt flot!! Sejt altså!

Emmas hvite borg sa...

Så fin strikkejakke :)
Ønsker deg en herlig helg ♥
Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette

Siren sa...

Dette mønsteret er min favoritt! Har strikket jakken en gang, og planlegger å starte på nytt igjen ganske så snart:) Utrolig fin farge. Har ikke vurdert gul tidligere, men gjør det så absolutt nå!