mandag 3. september 2012

Lørdagens lopper

Eller, det var jo egentlig ikke lopper, da, for de ble ikke kjøpt på loppisen.
Men på brukten på Brennåsen lå det altså noen stoffer og ventet. Det øverste er et frotte-forkle, de to midterste er duker og det nederste er en gardin. De får nok alle møte saksen etterhvert, eller, jeg er litt usikker på om kanskje forkleet overlever. (Men det er jo ikke så ofte jeg bruker det!)


Og denne gangen kunne jeg ikke motstå de fine dessert-glassene som jeg har kikket på flere ganger.
Jeg har vært så usikker på alle de ulike fargenyansene, men nå ble det altså en litt sånn askebrun farge. Skulle bare hatt noen til, for fem er liksom litt for lite...


Og inne i byen stod det utrolig nok en dansk dame med et lite bruktbord foran seg, og der fant jeg den brune glassflasken (som står og tørker så fint foran alle de umake knivene;) Ganske stor var den også, og passer perfekt inn i brunt glass-samlingen min. Begynte å samle for et års tid siden, og kjøpte en brun vinballong hjemme i Trøndelag for noen måneder siden. Siden den er ganske stor, så har jeg fortsatt ikke fått den hit til Sørlandet. Hadde planlagt å ta den med på flyet da vi var 'hjemme' i påska, men jeg husket den mindre enn den er, så ble den værende i Trøndelag gitt!


Så nå er det vel å jakte på flere dessert-glass da...;)

3 kommentarer:

Heidi sa...

Kjempefine loppefunn. Likte også innlegget ditt under. Hvorfor kjøpe dyrt, når man kan få kopier til "vennlige" priser.

billige brudekjoler sa...

Godt skabelon, jeg kan lide, mange tak.

AvMeg sa...

Nå skjønner jeg godt hvorfor det ikke var noen stoffer igjen da jeg kom :) :)
Veldig fint stoff i forkleet, og den lille duken hadde en fin kant.
Jeg har slike dessertglass i en klar grønnfarge...de er veldig greie - akkurat passe til noe søtt og godt :)